Nu handlar mer än en fjärdedel av alla konsumenter produkter och tjänster via sin mobil. Alla åldersgrupper handlar med mobilen och den största ökningen sker i åldersgruppen 35-54 år där den har dubblerats, enligt DIBS årliga konsumentundersökning.
Har man inte anpassat sig efter vad kunderna använder för enhet när de surfar så betyder det att man riskerar att tappa många kunder.
En del företag väljer att ha två versioner av sin webbplats, en mobilanpassad och en gjord för datorskärmen. Problemet med det är att man måste ha två olika versioner av hemsidan. Det kan betyda ökade kostnader och mer tid för att anpassa och uppdatera webbplatsen. Använder man Responsive Webbdesign så är det en och samma webbsida men som anpassar sig efter vilken enhet man surfar med.

 

Några tips innan du starta din responsive e-handel:

  • Välj rätt plattform med responisiv design
  • Välj rätt betallösning
  • Välj rätt leverantör
  • Välj rätt logotyp och varumärke


Läs gärna mer om E-handel med responsive design på Argonova System och hur vi kan hjälpa dig på bästa sätt.

Taggar: Webbdesign, Webbstrategi